Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




woensdag 15 augustus 2007

Hoe het begon

Het begon allemaal met Yuri. Een klein, wit dwergkonijntje dat op 7 jarige leeftijd bij mij kwam wonen. Yuri was wat alleen, dus zijn we voor hem op zoek gegaan naar een vriendinnetje. Zo kwamen we op Marktplaats Nikita tegen. Nikita bleek onhandelbaar en ik wist echt niet wat ik met haar aan moest. Ze moest niets van Yuri hebben en ze was vals naar Yuri en naar ons toe. Wat wil je, als je ruim een jaar in een klein hokje hebt gezeten, zonder dat er ook maar iemand naar haar omkeek of even knuffelde. Na een lange tijd werd Yuri ziek en is uiteindelijk overleden. Toen zat Nikita helemaal alleen. We hebben haar echt mega veel aandacht gegeven, maar ze bleef onberekenbaar. Intussen hadden we Bobo er bij gehaald. Hij kwam uit het asiel opvang Franky. Ook tussen hen boterde het niet zo goed in eerste instantie, totdat wij op een dag thuis kwamen en Bobo in de ren van Nikita aantroffen. Dikke vriendjes. Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft? Geen idee. Helaas hebben we Bobo moeten laten inslapen. Ik kwam smorgens bij hem en toen was hij aangevreten door de maden. Dit is iets wat je echt niet mee wilt maken.

Intussen kreeg ik ook contact met Joanne van Opvang Konijnenberg. Nikita zat immers weer alleen en dat was zielig. Maar.... ze wist met Nikita geen raad. Nikita ging echt met alle mannen op de vuist. Het is ook een aparte dame, die Nikita. Via Joanne is Stamper bij mij gekomen. Hij was een mopperkont. Nou, dan maar eens kijken wat er mee aan de hand is. Stamper bleek gewoon behoefte te hebben aan ruimte. Tegelijkertijd kwam ook Ajabu bij mij logeren om af te wachten of ze al dan niet zwanger zou zijn. Laten Stamper en Ajabu elkaar toch heel leuk vinden. Hup, terug naar de opvang. Die twee konden als stelletje geplaatst worden. Maar... na een maand waren ze nog niet uitgeplaatst. Stamper was al een oud manneke aan het worden en ik besloot dat hij samen met Ajabu bij mij mocht komen wonen.

Nikita zat nog altijd alleen totdat.... wij van een weekendje Athene terug kwamen. Ik had ze alle drie bij Joanne te logeren gebracht en daar liep Thijs. Een franse hangoor. Nikita echt tot over d'r oren verliefd. Tja... daar kun je natuurlijk geen "nee" tegen zeggen. Inmiddels zijn het mega dikke maatjes. Nikita is gigantisch lief geworden en zo is uiteindelijk alles goed gekomen...;-)

Verder heb ik nog 2 katten (Snoesje en Flip), een hamster (Astrix) en 6 vissen.

Een tijdje terug zijn er 3 dameskonijntjes bij mij komen logeren om af te wachten of ze zwanger zouden zijn. En ja hoor.... Ze waren alle drie zwanger. Zo heb ik dus een aantal weken met 23 konijnen geleefd. Heerlijk. Het was een gigantisch werk (heb immers ook nog een fulltime baan), maar het was echt zo leuk. Inmiddels zijn de 3 dames met hun kinderen weer terug naar de opvang gegaan om een goed thuis te vinden en.... een vriendje of vriendinnetje. Vince is bij mij gebleven. Ze heeft een scheef bekkie, haar tandjes groeien door en heeft een half oortje. Zodra ze sterk genoeg is, zullen haar tandjes worden getrokken. Tot die tijd (en tot ze weer hersteld is) logeert ook haar zusje Ceyla bij mij, zodat ze niet alleen in haar hokje hoeft te zitten.

Goed. Dit was het zo'n beetje (dit was een verkorte versie). Foto's volgen. De kop zal nog wel veranderen, maar dat komt allemaal nog wel.

8 opmerkingen: