Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




vrijdag 2 november 2007

Naar de tandarts geweest.

Gisteren met Vince naar de "tandarts" geweest. Er stond weer veel file op de heenweg en de reis naar Utrecht toe heeft dus vrij lang geduurd. Vince had gelukkig geen last van stress. Ik had haar in de reismand van Thijs (mijn franse hangoor) gezet. Ze kon dan een beetje rondhuppen in de reismand. Op een gegeven moment zag ik haar met de handdoek en haar knuffel spelen. Het voordeel van die reismand is dat er speciale inkepingen voor de gordel aanzitten. Dus extra veilig.  Haar kiezen zijn weer ingekort. Er zat ook nog een stukje van een snijtand dat weer was aangegroeid (?) en dat is ook verwijderd. Vince d'r oogje is ook behandeld en nu maar hopen dat het met de zalf die ik heb meegekregen gaat genezen.

Zoals ik al eerder had aangegeven wist ik niet goed of Vince ons soms voor de gek aan het houden was of dat ze echt haar brokjes niet kan eten. De dierenarts heeft me laten zien hoeveel ruimte er tussen haar kaakjes zit en dat is niet veel. Ze kan haar brokjes dus echt niet eten. Toen de tandjes van Vince waren getrokken, begon ze thuis direct te eten. Nu echter niet..... althans... niet vrijwillig. Ik heb vandaag van alles en nog wat bij haar neergezet en hoop dat ze wat heeft gegeten als ik straks thuiskom. Ze was trouwens wel alles, maar dan ook echt alles aan het aflikken, behalve haar etensbakjes.... Blijkbaar vond ze dat haar hok niet schoon genoeg was. Ze heeft bijna alle tralies afgelikt. Ze ging zelfs op haar tenen staan om ook de tralies aan de bovenkant te kunnen aflikken. Ze kan daar niet bij, dus moest ze toch echt ergens op gaan staan, wat ze ook deed.... Dus het is niet zo dat ze nog suf is van de narcose. We houden haar in de gaten. Ik ben ook van plan om een otoscoop aan te schaffen. Zo kan ik zelf een klein beetje in de gaten houden wanneer ze weer naar de "tandarts" moet (de dierenarts heeft al aangegeven dat ik waarschijnlijk iedere maand terug zal moeten komen). Alleen.... waar kan ik die kopen. Ben alleen nog maar leveranciers tegen gekomen die alleen aan bedrijven leveren. Als iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

Nog een klein berichtje over Noortje. Nog altijd geen tekenen van zwangerschap!! Eerst kon ze nog weleens mopperen als je haar in haar hok wilde aaien, maar dat is nu toch wel over. Het is nog wel zo dat als je ze zit te aaien dat ze zoiets heeft van: "hou op met dat kleffe gedoe, ik wil buiten rennen....";-)

Groetjes, Anneloes

8 opmerkingen: