Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




donderdag 7 augustus 2008

Avondje Opvang Konijnenberg

Buiten onweert het en de regen komt met bakken uit de hemel. Ik was net begonnen met het schoonmaken van de konijnenhokken, maar dat moet even uitgesteld worden tot de bui weer overgetrokken is. Goed weer om even een logje te schrijven.

Iedere dinsdagavond ben ik bij Opvang Konijnenberg te vinden. Dat is echt mijn avond en echt alles wordt er voor afgezegd. Ben je jarig. Helaas, ik kom wel een andere keer ....;-)  Klokslag 17.00 gaat de computer op het werk uit en maak ik dat ik in de auto zit, op weg naar huis, eten, omkleden en naar de opvang. Meestal tot een uur of half 11. Soms wordt het weleens 11 uur. Eigenlijk best laat. Maar ach... boeie.

Afgelopen dinsdagavond was ik samen met Monique in de opvang. Soms krijg ik het idee dat zij in de opvang woont (hihi). Geeft niet hoor...

Als ik in de opvang aankom, is Monique al druk bezig met Tiwi knuffelen schoonmaken.

Avondje_opvang

Buiten zitten de kleintjes al met smart op eten te wachten. Hongerrrrr!!!!

Avondje_opvang_2

Hoihoi, 'k vind het allemaal best interessant, maar toch ook een beetje eng hoor.

Avondje_opvang_3

Lieve Achara. Sinds ze een echt vriendje heeft is ze zo ontzettend lief (en gelukkig)!

Avondje_opvang_4

Tommie, de kat, is ook altijd in de buurt. Lust altijd wel wat lekkers en hij weet dat zijn lekkerste brokjes in de opvang in het kastje staan. Slimme Tommie.

Avondje_opvang_6

Ik ben Parel en ik heb het zoooooo warm. En ik ben er echt van overtuigd dat ik kindjes ga krijgen hoor. Lig hier uit te puffen van het bouwen van m'n nestje.

Avondje_opvang_7

Malik en Madison (broer en zus) zijn nog een beetje onwennig in hun nieuwe omgeving en willen dan ook snel wegkruipen.

Avondje_opvang_8

Zo, hun hokje is weer schoon.

Avondje_opvang_9

Hallo, halloooo ik wil ook graag even wat aandacht, alsjeblieft en het liefste ook nog wat lekkers. Ben ik niet ontzettend knap? Jaja, zeg het maar gerust.... Ik ben echt een lekker ding he....hihi

Avondje_opvang_10

Tja.... het lijkt er niet schoner op te worden. Maar.... het komt helemaal goed. Echt! De hokken worden overigens ook uitgesopt met een speciaal diervriendelijk sopje.

Avondje_opvang_11

Eindelijk hebben we ons eten. Wat duurde dat toch lang zeg!!

Avondje_opvang_12

Lekker vers hooi van de boer! Hmmm

Avondje_opvang_13

Zo, hier is het ongeveer half 11 en het ziet er weer goed uit. Alle konijntjes zijn weer geknuffeld en hebben even hun pootjes mogen strekken.

Avondje_opvang_14

Buiten regent het nog steeds.....Nouja, 1 voordeel. De plantjes krijgen nu "vanzelf" water.

3 opmerkingen: