Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




zaterdag 17 december 2016

Robbie en Ditha, Pleun en Berend

Wilma van BunnyBin had mij gevraagd haar konijnen te koppelen. Natuurlijk, geen probleem, ik geef een seintje als ze kunnen komen.
Vorige week was het dan zover en zijn Robbie (de FH) en Ditha (de groot Lotharinger) naar hier gekomen.

Vorige week zaterdag gingen ze flink met elkaar op de vuist. 's Avonds samen op de bank. Dat ging, maar vooral niet van harte.

Vanmorgen de opvang verbouwd om plaats voor hen te maken, ze zijn echt best groot zeg maar ;-) En opnieuw aan de gang met behulp van Bachbloesemtherapie.

Eerst samen verplicht kroelen.















Later geprobeerd of ze samen wilden eten. Door het hooi had ik gedroogde kruiden gedaan en die gingen er wel in ;-)


Omdat het best goed ging, was ik even naar binnen gegaan. Toen ik uit het raam keek, zag ik dit:


Heerlijk toch, lekker over elkaar heen hangen!
















Ik laat dit even zo en vanaf morgen gaan we kijken of we ren kleiner kunnen maken, hoe ze reageren op een hok in hun ren en zulk soort dingen. Als alles goed gaat, mogen ze wat mij betreft volgende week naar huis.




De koppeling ging goed, dus binnen opwarmen. Ik zat te bedenken wat te gaan doen. Thuisblijven of naar een kerstmarkt. De keuze was snel gemaakt, want ik kreeg direct na mijn gedachte een mail van het toen nog toekomstige en nu baasje van Pleun en Berend dat het hok gereed was en hij er zin in had om ze te verwelkomen in hun nieuwe onderkomen.
Ik had dat zo niet verwacht. Ik dacht: Het hok moet nog besteld worden, dan in elkaar gezet worden, van het jaar zullen ze nog niet weg zijn. Maar toch wel! Hoe leuk. Ben enorm blij voor ze. Ze zijn zo leuk en verdienen het zo (net als elk ander konijntje natuurlijk). Het is nu nog licht, dus snel de konijntjes ingeladen en hup naar huis. Het is leukste als het nog licht is en ze hun nieuwe inkomen betrekken. Dan kun je goed zien hoe ze alles onderzoeken. Soms is het jammer dat zelf niet mee te kunnen maken, het is altijd zo leuk om te zien, je ondertussen afvragend wat er in die bolletjes omgaat. Maar het baasje gaat vast en zeker hiervan genieten.
















He... heerlijk zo'n weekend. Een geslaagde koppeling en een fijn thuis voor Berend en Pleun :)

Goed weekend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten