Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




donderdag 11 oktober 2007

Nieuwe loge --> Noortje

Toen ik afgelopen dinsdag naar de konijnenopvang ging om de hokken schoon te maken, waren daar net een behoorlijk aantal konijnen binnen gebracht. Hun verhaal is te lezen op de weblog van Opvang Konijnenberg. Ik kon het niet laten om er 1 mee te nemen en heb Noortje mee naar huis genomen. Ze mag hier logeren om af te wachten of ze al dan niet zwanger is.

Noortje:

Noortje

Noortje1

Noortje2

Ze heeft al geweldige binkies gemaakt. Zo grappig om te zien hoe ze dat kleine lijfje van haar dan de lucht in gooit...;-). Lotte is wel een klein beetje van slag door de aanwezigheid van Noortje. Ik hoop dat dat binnenkort toch wel minder wordt. Thijs vindt het ook wel interessant. Normaal springt hij nooit over het hekje naar de andere ren. Zag hij toch dat daar ineens een konijn zat. Hij moet vast gedacht hebben "interessant", want hij zat in een mum van tijd in haar ren. Die lobbes springt gewoon over het hekje... hmmm....;-)

Met Vince gaat het de goede kant op en ik verwacht dat het samen met haar ontbijten binnenkort tot de verleden tijd behoort. Ze wilde eerst niet eten als ik niet in de buurt was. Als ik in de buurt was, dan at ze alleen maar vloeibaar eten (brinta en worteltjespap) en geweekte SSS. Omdat ze nog niet echt groeide, heb ik haar tot vanmorgen toe met de hand bij gevoerd. Zojuist zag ik dat ze samen met haar zusje uit het bakje met "harde brokjes" zat te eten!! Nu moet ze nog aan het hooi, in de hoop dat als ze dat gaat eten, dat haar kiezen dan niet zo hard groeien. Gewoon hooi wilde ze niet. Van Kamille hooi wilde ze ook niets weten. Uiteindelijk heb ik via Joanne het telefoonnumme van DE Sannie gekregen. Zij heeft me tips gegeven waar ik mee aan de slag kan en ik hoop dat ons madammeke binnenkort dan ook zelf hooi gaat eten. En niet zomaar wat hooi... nee... paardenbloemhooi!! 

Fijne avond nog en voor straks alvast welterusten.

Anneloes

5 opmerkingen: