Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




donderdag 13 december 2007

Killer Rabbit

Zo, de vakantie is weer voorbij en de werkweek zit er inmiddels al weer bijna op. Maandag is geheel onverwacht een verstandskies bij mij getrokken. Heb daar stiekum toch behoorlijk wat last van gehad. Zou dat bij dieren, waaronder natuurlijk konijnen, ook zo'n impact hebben?

In mijn vakantie heb ik een nieuwe grand foulard voor over de banken gekocht. Nu kun je Snoesje tenminste op de bank zien liggen...;-). Wat kijkt hij hier arrogant he. Hij heeft de bank echt in beslag genomen.Ssa42538

In mijn vakantie ben ik ook samen met m'n moeder en nichtje naar een tuincentrum hier in de buurt geweest (voelen jullie al nattigheid...;-)). In het tuincentrum kwamen we uiteraard langs de dierenafdeling en dus ook de konijnen. Aan 1 glazen hok, waar meerdere konijnen inzaten, hing een papier waarop stond geschreven: "pas op, konijn bijt". Tja..... jahaa... hij bijt.........................!!??!!?? De irritatieborrels kwamen al opzetten, maar mams zei: "kom op, doorlopen". En dat deed ik dan maar, ondertussen stevig nadenkend over wat ik had gezien. 1 Ding wist ik zeker en dat was dat dat konijn dus geen fijne toekomst tegemoet zou zien. De volgende dag heb ik met het tuincentrum gebeld en mijn zegje gedaan. De medewerkster deelde mij mede dat zij zelf zouden proberen het konijntje tam te maken en het bijten af te leren. Ik had vriendelijk, maar toch met nadruk verzocht, dat op het moment dat zij zouden beslissen om het konijn terug naar de fokker te brengen (en jullie weten wel wat er dan met het beestje gebeurt), met mij contact op te nemen. Per email heb ik dat bevestigd.  Vandaag kreeg ik een e-mail van de eigenaresse van het tuincentrum of ik het konijn wilde komen ophalen. Hij blijft de klanten bijten, het duurt te lang om hem handtam voor de klant te maken. Ik heb "het konijn" vanavond direct opgehaald. Ik kwam bij het tuincentrum, afdeling dieren, en de medewerker zei: "U moet hem zelf uit het hokje pakken hoor en het is geheel op uw eigen verantwoordelijkheid. Dat moest ik er uitdrukkelijk bij zeggen". Volgens mij heb ik die gozer even heel raar aangekeken en ik moest echt moeite doen om niet in de lach te schieten. Ik heb het konijn gepakt en.... niets aan de hand. Ik zag wel dat het "glazen hok" helemaal onder de bloedspetters zat. Is om de een of andere vage reden de nagel van "het konijn" afgebroken. Maarja, het personeel was serieus bang van "het konijn" en durfde er dus amper naar te kijken, laat staan aankomen. Goed. Ik heb "het konijn" meegekregen en op naar huis. Eenmaal thuis: "Het konijn" blijkt een mannetje te zijn. Zit vol met snot en rochelt als een opaatje. Nagels, echt super lang en inderdaad 1 nagel volledig afgebroken. "het konijn" heeft nog geen enkele poging gedaan om mij te bijten. Ligt lekker in z'n hok en ligt zelfs te rollebollen!!!! Is z'n eigen de hele avond al uitgebreid aan het wassen en van eten is hij niet vies. Aan het snot gaan we werken en verder is er echt helemaal niets mis met het beestje.  Te zijner tijd zal hij ook wel gecastreerd worden. Hij heeft waarschijnlijk veel te veel hormonen om z'n oren gekregen, waar hij niet zo blij mee was (hij zat namelijk met nog een mannetje in het "glazen huisje"). Ik heb "het konijn" Boris genoemd. Onderstaand een paar foto's van Boris.

Ssa42546

Ssa42550

12 opmerkingen: