Welkom op de weblog van Konijnenopvang Lapina


Welkom op de weblog van Stichting Konijnenopvang Lapina!

Stichting Konijnenopvang Lapina heeft als doel een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het welzijn van konijnen. Wij vangen gedumpte konijnen op en geven hen de nodige zorg. Zodra de konijnen zijn bijgekomen van hun vervelend avontuur, kunnen zij worden geadopteerd. Middels de website www.lapina.nl en deze weblog, zullen we proberen zoveel mogelijk over onze opvang en het werk dat erbij komt kijken, te laten zien. Wil je op de blogs reageren, dan kan dat door onderaan het bericht op "reacties" te klikken. We vinden het hartstikke leuk als je een berichtje achter laat. Uiteraard is het ook mogelijk om een e-mail te sturen. Dit kan naar info@lapina.nl of konijnenopvanglapina@gmail.com

Stichting Konijnenopvang Lapina is een volledig vrijwillig particulier initiatief en ontvangt géén subsidie voor het werk dat zij doet. Donaties zijn dan ook zeer welkom. Rabobank NL58RABO0133884910 t.n.v. Stg. Konijnenopvang Lapina te Andel

Alvast heel erg bedankt!




woensdag 27 mei 2009

Ook veel te vertellen (net als Monique ;-))

Allereerst Indy. Indy bleek niet zwanger en mocht dus terug naar de opvang op zoek naar een vriendje en een fijn thuis. Op dinsdagavond ben ik altijd in de opvang en ik zou haar dan ook meenemen. Alleen... 's maandags kwam ik thuis uit m'n werk en zag dat Indy niets had gegeten!! Geen goed teken, dus Indy mee naar binnen genomen. Indy was helemaal slap, maar vertoonde verder totaal geen symptomen van een ziekte. Na diverse telefoontjes te hebben gepleegd was de oorzaak mogelijk wormpjes. Gelukkig heb ik wel wat medicijnen in huis, dus kon ik haar direct medicijnen geven. Omdat ze dus ziek was, heb ik haar in een binnenhok naast m'n bed geinstalleerd. Natuurlijk slaap je dan niet en Indy lag ook regelmatig even lekker bij mij in bed, op m'n buik of op een handdoek naast me. 's Nachts zag ik dat er slijm bij haar keutels zat. De wekker op extra vroeg gezet, zodat ik voordat ik naar m'n werk zou gaan (en haar dan ook mee zou nemen) nog even in de opvang de nodige medicijnen kon ophalen. Eindelijk was het 6 uur. Indy even terug in haar hokje gezet om zelf even te gaan douchen. Kom ik terug, is ze er niet meer. Is ze in die paar minuten gewoon doodgegaan. Eigenlijk toch wel onverwacht, want ze had 's nachts toch ook nog wel wat gegeten en ze was niet echt verder achteruit gegaan. Arme Indy. Ze had zo een vriendje verdiend.

Indy sprong altijd boven op de hokken en rende zo van het ene hok naar het andere. Ze was een leuk en ondeugend konijntje.

Dscf1776 Dscf1774

In de opvang zijn er heel veel konijntjes geboren. Bij m'n ouders zit al een gezinnetje waar het overigens heel goed mee gaat. Ze hebben het reuze naar hun zin en de rest van de familie ook ;-) Vorige week heb ik ook een gezinnetje meegenomen dat bij mij mag opgroeien.

Moeder Annick en 4 kleintjes.

Dscf2016 Dscf2013 Dscf2012 Dscf2009

Er is ook een kleintje met een half oortje. Moeder Annick heeft daarvoor gezorgd. Lijkt wel een klein beetje op Vince zo :-)

Dscf2015

Helaas zijn 2 kleintjes ziek geworden, waarvan er 1 inmiddels is overleden, ondanks de medicijnen. Ik hoop dat het andere kleintje er doorheen komt, al heb ik er op het moment een zwaar hoofd in. Hij/zij eet niet zelf, dus ben hem/haar voorzichtjes aan het bijvoeren. Ik hoop toch wel dat het kleintje bij Annick drinkt. Annick moest in het begin niet veel van me hebben, maar ze begint langzaam te ontdooien. Gisteravond liet ze zich voor het eerst in haar hok aaien en bleef ze er ook echt voor zitten.

Vorige week maandag ben ik met Hornet naar de dierenarts gegaan. Ik zag het niet meer zitten. Zijn pootje beterde en het haar ging weer groeien en vervolgens ontstonden er onderhuids weer wondjes. Zo ging het iedere keer. Nu heb ik weer een andere zalf (3x per dag insmeren en lekker laten intrekken + ik spuit (1x per dag)  een penicilline. We zijn nu 1 1/2 week verder en de huid is rustig en het lijkt erop dat de haartjes weer gaan groeien. We wachten maar weer af.

Verder heeft Snippie het heel errug zwaar. Het leven van een konijn gaat immers ook niet altijd over rozen.....;-) Ze ligt hier echt heel verveeld.

Dscf2006

En is niet van plan om daar iets aan te gaan doen.

Dscf2007

Afgelopen zondag had ik Joris lekker in het zonnetje gezet. Toen ik later bij hem ging kijken schrok ik toch best wel, want ik zag hem languit liggen. Joris kan namelijk eigenlijk helemaal niet liggen. Blijkbaar heeft de warmte zijn lijfje zo goed gedaan (en natuurlijk ook het juiste voer en de nodige beweging) dat hij lekker kon gaan liggen en daarmee ook eens zijn pootjes kon ontlasten. Misschien wordt hij ooit nog wel een "normaal" konijn.

Dscf2030

Lekker liggen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het is echt zo gek om te zien dat hij ligt. Maar ben er o zo blij mee :-)

Dscf2031

Maandag was het weer van dat mooie weer en toen heb ik Joris weer in de gang geinstalleerd. Kon hij weer heerlijk van de warmte genieten.

Dscf2035

Toen ik toenstraks uit het werk thuis kwam, zag ik dat de tuin er toch anders uitzag dan vanmorgen. Na 9 jaar, zit er voor het eerst een mol in de tuin. Ik ben benieuwd of de Mol zijn snuitje laat zien.

Dscf2037

Al met al is het de afgelopen weken best druk geweest met de zorg voor alle beestjes en de komende tijd zal dat ook nog wel even zo blijven, vooral met Hornet.

Het andere zieke kleintje lag vanmorgen dood in het hok. De andere kleintjes zaten erbij. Was wel aandoenlijk om te zien.....:-(

11 opmerkingen: